mandag den 7. december 2009

Farmors Leverpostej

Det er jo ved den tid hvor man gerne vil forkæles med en hjemmelavet varm leverpostej... Denne her har min Farmor lavet lige så længe jeg kan huske, den er lækker i sig selv, men man kan også gøre den ekstra festlig med lidt bacon og ristede champignon i farsen.

Farmors Leverpostej

1 kg svinelever
½ kg spæk
6 dl piskefløde
6 æg
1 tsk allehånde
1 spsk stødt ingefær
½ tsk stødte nelliker
salt og peber
2 løg

Lever og spæk køres gennem kødhakker (jeg tænker man også kan klare det med en blender) - Bland grundigt med de øvrige ingredienser. Hæld farsen i foliebakker, frys dem ned hvis du ikke skal bruge dem med det samme. De skal bages ca. 30 min. i vandbad ved 200 grader.

uhmm... varm leverpostej på hjemmebagt rugbrød :D

1 kommentar:

Merete sagde ...

Her vil jeg lige tilføje.... at nej, det går ikke så godt i en blender. Leveren er for "blævret" til at kunne hakkes ordentligt i blenderen. Den bliver mere til en stor klump mos der stadig hænger sammen. Dur ikke... ;o)